BULK aanmeldingen

Vlot en efficiënt: meerdere toestellen tegelijk aanmelden voor niet-dringende herstellingen via M4S

Met deze bulkaanmelding verlicht je jouw werk als ICT-verantwoordelijke aanzienlijk. Geen apart ticket per toestel, maar één gestroomlijnd proces. Ideaal voor grotere aantallen toestellen met niet-dringende problemen (bv. schade opgemerkt bij inlevermomenten, tijdens vakantieperiodes of einde schooljaar).

Een duidelijke instructievideo helpt je stap voor stap doorheen het proces.

BULK visual website

Waarom bulk aanmeldingen?

Icoon_ Gebruiksklaar bij levering

Tijdsbesparing
Meld tientallen toestellen aan in één vlotte sessie

Icoon_ Gebruiksklaar bij levering

Overzichtelijk
Eén retour- en ophaalmoment voor alle toestellen

Icoon_ Gebruiksklaar bij levering

Efficiëntie
Minder opvolgwerk, duidelijke facturatie

Icoon_ Gebruiksklaar bij levering

Ideaal voor zomerplanning
Herstellingen voor volgend schooljaar zijn tijdig terug

Zo werkt het:

Meerdere laptops icoon

STAP 1: start een bulkaanmelding in M4S

Ga naar het tabblad ‘Incidenten
  • Klik rechtsboven op ‘In bulk aanmelden
  • Enkel voor niet-dringende herstellingen (toestellen functioneren deels of zijn cosmetisch beschadigd)
Ophaal en retour icoon

STAP 2: plan ophaal- en retourmomenten

  • Kies een ophaaldatum en een retourdatum
  • Laat voldoende tijd tussen beide momenten (enkele weken)
Tip: plan de retour tegen het einde van de zomer. Zo zijn alle toestellen hersteld vóór de start van het nieuwe schooljaar.
Ophaallocatie icoon

STAP 3: duid de ophaallocatie aan

  • Selecteer de schoollocatie
  • Geef aan wie de contactpersoon is op die dag

Dit zorgt voor een vlotte ophaling zonder verwarring.

Facturatiegegevens icoon

STAP 4: Vul facturatiegegevens in

  • Selecteer de facturatiegegevens van de school
  • Voeg eventueel een referentie of bestelnummer toe
Let op: bij bulkaanmeldingen is enkel facturatie aan de school mogelijk
Toestellen icoon

STAP 5: voeg toestellen en defecten toe

  • Zoek het serienummer of labelnummer per toestel
  • Voeg elk toestel toe aan de lijst
  • Selecteer het defecttype (technisch of cosmetisch)
  • Geef een korte omschrijving van het probleem

Herhaal dit voor elk toestel dat je wil aanmelden.

Voorbereiding voor ophaling

Icoon_ Gebruiksklaar bij levering

Leg alle toestellen klaar in hun laptophoes (verplicht voor bescherming tijdens transport)

Icoon_ Gebruiksklaar bij levering

Adapters en pennen worden enkel meegenomen als ze ook defect zijn.

Icoon_ Gebruiksklaar bij levering

Heb je vragen of ondersteuning nodig? Contacteer ons via ictsupport@signpost.eu. We helpen je graag verder!

Bekijk de instructievideo

Bekijk hoe eenvoudig het is om een bulk-aanmelding uit te voeren met behulp van onze demo in M4S.