Veelgestelde vragen voor scholen
Op deze pagina vind je snel antwoord op vragen over je bestelling, betaling, verzekering, service en meer.
Klik op de juiste categorie om verder te lezen.

Windows laptops & Chromebooks
Our devices are chosen with the Education sector in mind and crafted for students who are always on the move.
Thanks to our strong partnerships with leading brands, we deliver the latest innovations straight to you. Each device is equipped with either Microsoft Windows 11 or a Google operating system.
1:1 Device Schemes
1:1 devices enable teachers to deliver more personalised and accessible learning while also assisting in reducing their workload. There's also an opportunity to reduce budget spend through their implementation, with a reduced demand for stationery and printing.
Carefully planned schemes, such as parental lease programs, can drive the school's digital vision forward while also increasing your budget.
Flexible Payment Solutions
Our team specialises in implementing personalised learning experiences through 1:1 device programmes, enhancing student engagement and learning outcomes.
On-site service
Experience uninterrupted learning with our comprehensive on-site service. With no hidden costs, our all-inclusive price covers service and warranty for the agreed term.
CPD
At Fourcast Academy (part of Signpost), we specialise in empowering Senior Leadership teams, teachers and ICT coordinators by enhancing their digital competencies.
Our approach encompasses both technical expertise and pedagogical skills. As your long-term partner, we provide ongoing support to schools and educators to enhance their digital capabilities.
Discover new comprehensive training opportunities at Fourcast Academy now to unlock the full potential of digital education.
De functie van de huurwaarborg hangt af van het type huurformule. De exacte voorwaarden kan je nalezen in je huurcontract.
De huurwaarborg wordt online betaald bij de bestelling, meteen nadat het huurcontract is ondertekend.
Mislukt de betaling? Dan moet de ouder een nieuwe bestelling plaatsen om een nieuwe betaallink te ontvangen.
De factuur wordt verzonden naar het e-mailadres dat gebruikt werd bij de bestelling, zodra het toestel is geleverd.
Facturen zijn ook beschikbaar via het MySignpost-account van de ouder.
Laat het ons weten via finance@signpost.eu. Er zijn drie opties:
Optie 1: Het kind houdt de laptop en betaalt de resterende huur in één keer.- De ouder betaalt geen verbrekingsvergoeding
- Het kind blijft gebruik maken van onze service tot het einde van het contract
- De huurwaarborg wordt vrijgegeven en in mindering gebracht op het openstaande bedrag
- Meld een retour aan via het MySignpost-account van de ouder
- Lever het toestel in op school met ondertekend retourdocument
- Onze technieker komt het controleren
- Bij schade wordt een forfait van € 39 per schadegeval aangerekend
- De huurwaarborg kan gebruikt worden voor het verrekenen van kosten en verbrekingsvergoeding
Optie 3: De ouder laat het contract verder lopen.
- Het toestel blijft in gebruik
- De maandelijkse huurbetalingen blijven doorlopen
Die kunnen opgevraagd worden via M4S.
Voor een betrouwbare en vlotte Windows-installatie kunnen scholen gebruikmaken van onze image packs.
Meld een herstelling aan via M4S:
Geef bij de aanvraag volgende info mee:
- Wanneer en hoe is het defect ontstaan?
- Voeg foto’s of een video toe als dat kan.
- Zo kunnen onze technici het probleem sneller inschatten en oplossen.
Verlies van aangekochte toestellen wordt niet gedekt door de verzekering.
Enkel schade buiten garantie en diefstal met braak of bedreiging (buiten schoolmuren) worden gedekt.
De volledige garantievoorwaarden vind je hier:
➡ byod-shop.signpost.eu/garantie
Ja, als de rits of het handvat defect is door normaal gebruik (dus niet door schade), valt dit onder de garantie.
Haal meteen de adapter eruit, zet het toestel uit en schakel het niet meer in.
Meld de herstelling aan via M4S.
Ja, dat kan via onze garantiepagina:
➡ garantie.signpost.eu
Je kan dit enkel doen zolang de huidige garantie nog loopt, en tot maximaal 5 jaar in totaal.
Nog vragen over andere oplossingen van Signpost?
Raadpleeg dan zeker ook hun veelgestelde vragen via hun eigen supportpagina’s. Zo ben je meteen geholpen op de juiste plek.

Laatstejaars op weg helpen naar het hoger onderwijs?
Verwijs hen naar StudentenLaptop.be voor een laptop op maat van hun opleiding, met de vertrouwde Signpost-service. De webshop is open voor alle particulieren, niet alleen studenten. Communicatiemateriaal is beschikbaar via je regioverantwoordelijke.
Contacteer ons supportteam
Heb je nog vragen of geraak je er niet uit?
Ons supportteam staat voor je klaar.
Hulp via TeamViewer
Onze helpdesk kan tijdelijk je scherm overnemen om je snel verder te helpen.
Download TeamViewer voor jouw besturingssysteem:
Download via Windows
Download via MacOSX
Download via Chrome OS
ICT- en hardwarebeheer vereenvoudigen
Wil je de schoolfactuur verlagen, de leerprestaties van je leerlingen en studenten verbeteren en het onderwijs toegankelijker maken?