De markt afgespeurd naar de beste partij
“Momenteel werken we voor het tweede jaar met laptops. Daarvoor waren er nog geen toestellen in de klassen. Om deze grote omschakeling te maken, gingen we natuurlijk op zoek naar een ICT-partner die ons hierbij kon assisteren. We speurden de markt af, waarbij we zochten naar een externe partij die zorgt voor de aanschaf en het beheer van de laptops én waarbij de kosten voor de ouders niet te hoog oplopen. Al snel kwamen we uit bij Signpost, waarbij alle puzzelstukjes in elkaar vielen,” vertelt Jamie De Goei.
Een belangrijk punt voor Lek en Linge zijn de kosten in het geval van schade. “Bij Signpost beperken de kosten zich tot een maximaal bedrag van 39 euro per reparatie. Dit was voor ons een vrij doorslaggevend argument, want met zoveel leerlingen op onze school kunnen die kosten snel oplopen als we de laptops zelf zouden beheren. Maar met een premium leverancier als HP zijn we heel tevreden over de kwaliteit en beperken de schadegevallen zich tot een minimum. Er zijn ook steeds servicemedewerkers aanwezig in onze school om reparaties snel te kunnen afhandelen.”
Vraagstukken vormgeven in antwoorden
“Bij ons marktonderzoek hadden we heel wat vraagstukken,” vervolgt De Goei. “Moesten we zelf laptops kopen of overlaten aan de ouders? Hoe beheer je de laptops en wat als er schade is? Dat was behoorlijk spannend, maar toen we bij Signpost terechtkwamen, waren al die vragen meteen beantwoord. Vooral de ouders reageerden positief, omdat ze volledig ontzorgd worden in het beheer van de laptops van hun kinderen.
Nu we voor het tweede jaar met laptops werken, zie je dat ze vaker openstaan in de les en nog steeds gecombineerd worden met schoolboeken. Bij Lek en Linge halen we zo het beste uit onze leerlingen. Iedereen krijgt hier de kansen die hij of zij nodig heeft, en de laptop ondersteunt elke leerling in belangrijke mate. Wat de school en ouders betreft, kunnen we rekenen op uitstekende ondersteuning van Signpost wanneer nodig,” besluit Jamie de Goei enthousiast.