“Het onderwijs moet altijd doorgaan”
Lars Knol heeft een glasheldere visie op ICT binnen de schoolmuren: “De ICT-infrastructuur in onze school had oorspronkelijk twee systemen voor leerlingen en een derde voor collega's, wat leidde tot didactische verschillen. Vanuit mijn visie op ICT en didactische toepassingen, koos ik ervoor terug te keren naar de basisinfrastructuur Microsoft 365.
Na een pilot onder docenten en leerlingen kwamen enkele belangrijke wensen aan het licht: weinig kosten voor de ouders, prima onderhoudsservice en vooral het behoud van de onderwijskwaliteit. Met deze drie wensen in gedachten hebben we de markt verkend, op zoek naar een partner die het meeste paste bij dit verlanglijstje. Het Choose Your Own Device-project van Signpost kwam als beste oplossing uit de bus,” vervolgt hij.
“Intussen werken we al enkele jaren samen met Signpost. Ik zeg hier wel bij dat we zelf elk jaar kritisch blijven kijken naar opties en mogelijkheden, maar Signpost zorgt ervoor dat er altijd duurzame en betrouwbare toestellen zijn. We willen ook geen verrassingen of zogenaamde addertjes onder het gras (lacht). De service moet goed zijn en we willen ook geen gedoe met accu's. Als er iets niet in orde is, willen we binnen korte tijd geholpen worden. Ons onderwijs moet immers altijd blijven doorgaan,” voegt Knol vastberaden toe.
Drie modellen laptops voor verschillende budgetten
Signpost luisterde in eerste instantie vooral naar de ICT-dienst van Vechtdal en besprak vervolgens de opties die het beste aansloten op hun vragen. Ze gingen gezamenlijk na welke toestellen het beste pasten binnen de kaders van de school. Knol: “We begonnen met één soort toestel, maar schakelden al snel over naar drie modellen om tegemoet te komen aan verschillende portemonnees. Ouders die het minder breed hebben kunnen zo alsnog een goede laptop krijgen voor hun kind.
In geval van reparaties is er een vast aanspreekpunt en de communicatie verloopt heel soepel. Dit kan via e-mail of telefoon, er is gewoon altijd iemand snel te bereiken. Met de On-Site service van Signpost betekent dat als er vandaag een defect is, er morgen een servicemedewerker klaar staat voor de reparatie van het toestel.”
Dankzij Signpost is de ICT-dienst van Vechtdal volledig ontzorgd, wat een aanzienlijke last van hun schouders neemt. “De samenwerking met Signpost is echt prettig omdat we ons niet langer hoeven bezig te houden met kleine problemen en reparaties. Alles wordt snel verholpen en onze leerlingen beschikken altijd over goed functionerende toestellen! En zo blijft ons onderwijs voorop en altijd doorgaan!” besluit Lars Knol enthousiast.